Start Exchange - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rachel Flier - WaarBenJij.nu Start Exchange - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rachel Flier - WaarBenJij.nu

Start Exchange

Door: Rachel Flier

Blijf op de hoogte en volg Rachel

15 Augustus 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Daar zit je dan; met een koffer naast je ergens op het vliegveld in Buenos Aires.
Te wachten op een vlucht die pas over 10 uur vertrekt.

Na een moeilijk afscheid is het nu dan echt begonnen.
Toen we maar Schiphol reden begon het pas door te dringen . Ik heb nog nooit zo stil tussen m'n lieve vriendinnetjes Jolanda en Lisanne gezeten. Het is zo gek, net alsof ik volgende week weer terug ben. Maar niks is minder waar, en over een aantal uur ben ik op plek van bestemming.
Nu komt het er echt van op aan. Spannend en opwindend tegelijkertijd. Na jaren dromen is het eindelijk zover!

Tot nu toe is de reis me meegevallen. In mijn eerste vlucht van Amsterdam naar Rome zat ik naast een jongen uit Honduras. Super gezellig en veel gelachen! Hij was in shock over de 'wooden shoes' en over hoe gek wij haring eten. Al met al een gezellige vlucht gehad,en ik heb hem een van mijn pins gegeven, in ruil voor wat kleingeld uit Honduras.daarvan moest ik maar een pizza kopen als ik een keer in Honduras kom, aangezien die veel lekkerder zijn dam in Rome. Zodoende haha. Een goed begin van mijn Exchange zou ik zeggen.

Daarna moest in overstappen op een vlucht naar Buenos Aires. Deze vlucht duurde 14 uur en 35 min, maar gelukkig zat ik naast eer aandige vrouw uit Argentinië. Al hoewel ze weinig Engels kon was het best gezellig. Maar goed, na een lange vlucht met een paar uur slaap, sta je dan in je eentje op een vliegveld. Omringd door mensen die een andere taal spreken. En dan.
Door de douane, paspoort laten checken, vingerafdruk nemen, bagage halen etc. En op zoek maar een pendelbusje om me naar het volgende vliegveld te vervoeren, 2 uur verderop, maar nog steeds in Buenos Aires. Iets grotere stand dan Elburg dus.

Toen ik die gevonden had mocht ik heerlijk 45 min wachten buiten in de kou, aangezien het daar 5 uur 's ochtend was, en werd ik vervoerd naar Aeroparque, waar ik nu zit. Maat je moet er wat voor over hebben (:

Hier aangekomen nog 10 uur wachten, en dan vertrekt mijn laatste vlucht naar Posadas. Dan zit mijn reis erop en ben ik in mijn nieuwe 'thuis' voor 10 maand.
Gek idee eigenlijk. Een jaar lang omringd door mensen die een andere taal spreken, een andere cultuur hebben en met een andere blik op de wereld kijken.
Ik kan al wel merken dat de cultuur anders is. Overal vragen ze vriendelijk hoe het gaat, "¿Dónde estas?" , en of er echt wel iemand is die op me wacht. En altijd eerst glimlachen. Superleuk dit.

Ik ga me hier wel thuisvoelen

  • 16 Augustus 2014 - 08:50

    Ingeborg:

    Goed begin, Rachel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 April 2015

Happy birthday to... ME!

08 Maart 2015

vakantie!

02 Januari 2015

Feestdagen in Argentinië

15 December 2014

Patagonië!

23 November 2014

Ultima dia de la escuela.
Rachel

Hallo allemaal, Ik ben Rachel Flier en vanaf 14 augustus zal ik het oude vertrouwde Nederland inruilen voor een jaar in het verre zuid-Amerikaanse Argentinië. Ik doe mee aan het uitwisselingsprogramma van Rotary International, en zal dus voor een jaar in Argentinië wonen. Ik ga naar de stad Posadas, waar ik in verschillende gastgezinnen zal wonen en naar highschool zal gaan,en dus zal gaan leven als Argentijnse scholiere. Ik zal jullie via deze blog op de hoogte houden van mijn leven in Posadas. Alle gekke,bijzondere en vooral leuke momenten zal ik met jullie delen, om jullie zo een beetje te laten zien hoe mijn (nieuwe) leven hier is. Ik kan niet wachten om aan dit avontuur te beginnen, en ik ben vastberaden om alles uit dit jaar te halen! Rachel

Actief sinds 08 Aug. 2014
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 10843

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: