maand nr. 1 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rachel Flier - WaarBenJij.nu maand nr. 1 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rachel Flier - WaarBenJij.nu

maand nr. 1

Blijf op de hoogte en volg Rachel

15 September 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Een maand, een eerste Rotary-meeting, 2 sleepovers met klasgenoten, 2 king- and queen verkiezingen op 2 scholen, veel dans-oefeningen, een kamp met alle uitwisselingsstudenten in ons district, 2 bezoekjes aan Paraguay en dus veel nieuwe stempels in mijn Paspoort, veel middagen bij mijn nieuwe vrienden, veel vreemde woorden, nog meer vreemd eten, heeeel veel nieuwe vrienden en fantastische herinneringen verder.

Ik ben nu al een maand in Posadas, maar het lijkt alsof ik hier al eeuwig ben. Ik voel me helemaal thuis hier en iedereen zorgt ervoor dat ik me nooit hoef te vervelen!
Door de weeks heb ik op maandag, woensdag en vrijdag trainen voor de Estudiantina. Ik doe mee in een dansgroep, en het is zo tof! De manier van dansen is alleen al zo anders dan we in Nederland gewend zijn, maar het is fantastisch om te doen. Op maandag en woensdag heb ik ´s middags gym, en tussen gym en oefenen voor de Estudiantina gaan we meestal naar het huis van iemand. Dan drinken we terere en kletsen we wat of maken we muziek. Superleuk! op de dagen dat ik dat niet heb ben ik superdruk met het naaien van mijn jurk voor de Estudiantina, aangezien dat helemaal met de hand moet! (foto´s komen nog!), of ik leer spaans of ik oefen mijn dans, aangezien ik 7 weken trainen achterloop hahaha.
Ook spreek ik heel vaak af met mensen uit mijn klas of de andere inbounds in deze stad.

Vooral met Linda en Charlotte spreek ik veel af buiten de Rotary-meetings.
Linda komt uit Duitsland en Charlotte uit Zweden. Ze zijn superaardig en het is altijd heel gezellig. Het is zo leuk om mensen vanover de hele wereld te leren kennen. Iedereen heeft verschillende gewoontes en leert elkaar vanalles over hun land.
Daarom was het kamp afgelopen weekend ook zo leuk.

We waren met alle inbounds in ons district. Dit zijn 71 mensen, zo veel! En ze komen vanuit 17 verschillende landen. Veel uit Duitsland en Denemarken, maar ook 2 mensen uit Taiwan, Rosalie en Henk haha, lijkt eerder op Nederlands, maargoed. Verder waren er ook nog een stuk of 20 ROTEX´ , dat zijn de mensen die op een exchange zijn geweest, en ons nu ´begeleiden´. Ze zijn superaardig en helpen ons met alles, maar doen net zo hard mee met feesten. Het zijn een soort van ´grote broers en zussen´, en ze zijn echt superaardig.

Het leuke is dat iedereen elkaar vanalles leert over zijn of haar land, en natuurlijk elkaars pins uitwisselt.
Dat is een van de kenmerken van een Rotary Exchange Student: Iedereen heeft een blauwe blazer en een eigen pin, en als je een exchange student ontmoet, is het de bedoeling om je pin uit te wisselen. Zo kom je dus aan het eind van je exchange thuis met een blazer vol met pins van verschillende mensen, als symbool voor alle nieuwe vrienden die je bij je draagt. Mijn blazer is inmiddels al flink vol en je kan me horen aankomen vanaf 352 km, maar ik vind het super!

We hebben veel leuke dingen gedaan, veel spellen en veel gedansd, en een grote bbq gehad op typisch argentijnse wijze, HEERLIJK.
Je hoort de hele dag allemaal vreemde talen door elkaar en je leert van elke taal weer nieuwe woorden, iedereen probeert elkaar te laten praten in zijn of haar eigen taal, en het klinkt geweldig haha.
Er was ook een Nederlandse jongen, Kay, en 2 meisjes die uit het Nederlands-sprekende deel van België kwamen. Elke keer als ik met het praatte begonnen we in het Nederlands, maar halverwege gingen we uit automatisme over in het Engels, gewoon omdat het makkelijker is. Nederlands is mijn ´moedertaal´, maar denken doe ik inmiddels in het Engels. En als ik mezelf Nederlands hoor praten,klinkt het gewoon vreemd. Zo bizar wat een maand met je kan doen.
Ik heb genoten van elke minuut en heb herinneringen en vrienden gemaakt die ik mijn leven niet meer ga vergeten!

Deze week is het de ´Semana de la Estudiante´ bij ons op school. dit houdt in dat de mensen uit mijn jaar (de oudste klassen) de school voor een week overnemen. We doen dan de hele dag spelletjes en op donderdag is er een talentenshow, waarbij iedere klas iets gaat opvoeren. De klassen zijn verdeeld onder ons, en wij leiden dan in groepjes de andere klassen. De hele dag wordt er muziek gedraaid en iedereen danst de hele tijd.

Ik maak hier vrienden voor het leven, dat weet ik zeker. Iedereen is zo lief, zowel de mensen op mijn school als de mensen van de Rotary. We willen met alle inbounds in mijn stad (10 man in totaal) zelfs op Tango les gaan! Dat wordt dus bijzonder! Maar we gaan het doen, zoals ze ons gezegd hebben: ¨Unless it´s against your morals or your religion, always say yes if someone askes you something¨, dus, waarom ook niet! Het lijkt me in ieder geval een leuke belevenis, en supertof om jullie er allemaal uit te dansen, de volgende keer dat ik uitga in Nederland haha!

Ik merk nu al dat ik door dit jaar erg ga veranderen. Ik merk dat ik de luxe in Europa veel meer waardeer dan eerst, en ik zie hier hoe ontzettend belangrijk het is om goed voor elkaar te zorgen. Ik heb het gevoel dat de mensen hier veel meer het leven ´waarderen´. Ze genieten en vrienden en familie gaan voor alles, en ze genieten van de kleinste dingen. Wij in Europa kunnen daar nog veel van leren.

  • 15 September 2014 - 20:30

    Willemijn:

    Wauw wat gaaf allemaal:) Fijn dat je het zo naar je zin hebt lieffie! Dikke kus

  • 16 September 2014 - 18:33

    Mylène Sneller:

    Hi Rachel, super leuk om te lezen! Zie echt heel veel herkenbare dingen van mijn tijd in Brazilië ;) Geniet er lekker van!

  • 18 September 2014 - 19:46

    Mirjam:

    Ha Rachel, wat een mooi verslag heb je geschreven! Ik kan al lezend merken dat je nu al aan het veranderen bent, dat je kijk op de wereld anders is geworden, dat je nu al een zoveel rijker mens bent geworden door al je avonturen. Heerlijk te lezen dat je er zo van geniet. Dat is je ook zo ontzettend gegund! Doe maar mooi vrienden op voor het leven, uit ervaring kan ik zeggen dat het heel erg leuk is om vrienden op verschillende plekken in de wereld te hebben. Geeft je een goed excuus zo af en toe eens een tripje te maken, of elkaar weer ergens anders op de aardbol te ontmoeten. Joh, de wereld ligt aan je voeten. Heerlijk idee toch?! Enjoy!

  • 18 September 2014 - 19:46

    Mirjam:

    Maar vergeet niet af en toe ook een bonnetje in te wisselen he?!

  • 29 September 2014 - 20:51

    Aartje Prins:

    Lieve meid,
    Alweer een maand voorbij
    Wat zit ik te genieten van je prachtige verhalen!
    Lijkt me heerlijk dat dansen , Ik zie het helemaal voor me...schudden met die heupen :)
    Zou graag eens om een hoekje kijken.
    Dikke kus van ons allen Wim, Aartje, GJ en Wil.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 April 2015

Happy birthday to... ME!

08 Maart 2015

vakantie!

02 Januari 2015

Feestdagen in Argentinië

15 December 2014

Patagonië!

23 November 2014

Ultima dia de la escuela.
Rachel

Hallo allemaal, Ik ben Rachel Flier en vanaf 14 augustus zal ik het oude vertrouwde Nederland inruilen voor een jaar in het verre zuid-Amerikaanse Argentinië. Ik doe mee aan het uitwisselingsprogramma van Rotary International, en zal dus voor een jaar in Argentinië wonen. Ik ga naar de stad Posadas, waar ik in verschillende gastgezinnen zal wonen en naar highschool zal gaan,en dus zal gaan leven als Argentijnse scholiere. Ik zal jullie via deze blog op de hoogte houden van mijn leven in Posadas. Alle gekke,bijzondere en vooral leuke momenten zal ik met jullie delen, om jullie zo een beetje te laten zien hoe mijn (nieuwe) leven hier is. Ik kan niet wachten om aan dit avontuur te beginnen, en ik ben vastberaden om alles uit dit jaar te halen! Rachel

Actief sinds 08 Aug. 2014
Verslag gelezen: 662
Totaal aantal bezoekers 10837

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: