Patagonië! - Reisverslag uit Posadas, Argentinië van Rachel Flier - WaarBenJij.nu Patagonië! - Reisverslag uit Posadas, Argentinië van Rachel Flier - WaarBenJij.nu

Patagonië!

Blijf op de hoogte en volg Rachel

15 December 2014 | Argentinië, Posadas

Een kamer vol kleren, een lege koffer op de grond en terere die door het raam door m´n hostmoeder wordt aangegeven: jahoor, inpak-stress. want, de volgende dag begint m´n reis naar Patagonië! Gelukkig ben ik goed in plannen en had ik weken van tevoren al het weerbericht enzo opgezocht, dus was dit een eitje. Nou niet dus, want wat neem je mee als je naar de meest zuidelijke plaats van de wereld gaat, en je alleen zomerspullen hier hebt?

Maargoed, het is goedgekomen en 24 november stond ik met de andere exchange studenten uit mijn stad bij de bushalte om de eerste bus te pakken.
we gingen met z´n 10´en en een meisje uit Iguazu naar Cordoba, waar we de andere mensen uit ons district ontmoetten. Wij kwamen echter eerder aan dus konnen we heerlijk genieten van een zwembad en douche na een reis van zo´n 18 uur. Toen alle andere mensen van het district kwamen lunchten we en gingen we verder in 2 bussen richting Puerto Madryn.(ons district is inmens groot en heeft zo´n 78 uitwisselingsstudenten, terwijl andere districten er maar 15 of 20 hebben, maargoed, ´The more, the merrier´,right?) Het was zo leuk om alle mensen weer eens te zien! Alle verhalen over alle host-families, alle blunders, en ook het feit dat we eindelijk weer engels konden praten, en je met allemaal mensen bent die precies hetzelfde meemaakt was heel fijn.

In Puerto Madryn ontmoetten we 3 andere districten. Daar zag ik eindelijk 4 andere Nederlandse meiden weer. Zo leuk! maar zo gek om nederlands te praten haha! 2 meisjes (Anne en Merel) maakten dezelfde reis als ik. Hierdoor kon ik hen de hele reis blijven zien, al zaten we wel steeds in verschillende bussen en hotels. de 2 andere meiden (Marieke en Mariëlle) waren met een andere organisatie, dus die heb ik alleen in Puerto Madryn gezien.

In Puerto madryn sliep ik op een kamer met Charlotte (zweden, en woont ook in Posadas), Signe (Denemarken) en Juliane (Denemarken). We hebben veel leuke dingen gedaan in deze stad. We zijn de eerste dag naar het strand geweest om foto´s te maken met onze vlaggen, en toen hebben we met alle nederlanders, behalve Anne, jammer genoeg, iets gedronken en hebben we gezellig bijgekletst. Super om alle verhalen te horen! ´s avonds hadden we een talentenshow, wat heb ik gelachen!

De volgende dag gingen we op een boot het water op om Walvissen en zeeleeuwen in het echt te zien! Zo gek om zo dichtbij te zijn. wat zijn ze groot en wat zijn ze lelijk zeg haha! Maar we hebben prachtige foto´s en het was een hele bijzondere ervaring. ´s avonds hadden we een feestje in het hotel. De groep is echt fantastish en we zijn een soort familie geworden. Iedereen helpt elkaar en hoewel we allemaal verschillend zijn en andere culturen en gewoontes hebben, zijn we toch een beetje hetzelfde, en zijn we 1 grote vriendengroep.

De 3e dag gingen we door naar de volgende stad:Calafate. maar, voordat we daar waren maakten we een stop in Trelew, waar we naar een Pinguin-Park gingen. Hier maakten we een wandeling door een natuurgebied, waar pinguins en struisvogels ons voorbij liepen! zo tof om te zien!
Aan het eind van de middag gingen we verder richting Calafate.

De volgende dag aan het eind van de middag kwamen we aan in Calafate. Hier kregen we een appartement en sliep ik met Charlotte, Signe, Juliane en een andere Charlotte uit Frankrijk.
we zijn de stad ingegaan en hier hebben charlotte, charlotte, signe, juliane en ik een armbandje gekocht. Het is een peso die gebroken is in kleine stukjes, en we hebben allemaal een stukje, zodat we deze reis en elkaar nooit zullen vergeten. ook hebben we allemaal nog een ander armbandje gekocht, omdat we uit elke stad waar we geweest zijn een armbandje willen hebben als souvenir.

De 2e dag in Calafate gingen we naar El Chalten waar we konden genieten van de prachtige natuur en waar we hele mooie foto´s gemaakt hebben. Die avond gingen we uit naar een soort par-pub ding.

de 3e dag gingen we naar Glacier National Park waar we, je raadt het al, Op een gletsjer hebben gelopen! Zo tof! Met ijzers onder je schoenen en van top tot teen ingepakt werden we ingedeeld in groepen. we maakten een trekking over de gleisjer en het was zo bijzonder! Met pinguïn-passen (volgens de gids) moesten we proberen ons evenwicht te behouden,want het waaide ontzettend. Maar wat was het prachtig! wat een uitzicht en wat een ervaring! dat vergeet ik nooit meer! en aan het eind van de tocht kwamen we aan bij een verzamelplaats midden op de gletsjer, waar we chocola kregen en whiskey dronken haha! met toestemming van Rotary natuurlijk (; . op de weg terug naar beneden hebben we het overgebleven stukje van ons armbandje (er was een stukje teveel) in de gletjser gegooid. die blijft dus voor altijd op de plek waar onze vriendschap is ontstaan.

Toen we terug kwamen in Calafate gingen we eten, en organiseerden we een feestje in het camp met alle huisjes waar de rest van de groep sliep. Wij sliepen in apartementen met nog zo´n 20 andere meiden, omdat de huisjes vol waren. Daar maakten we een feestje en vierden we de verjaardag van Victor uit mijn stad, door met z´n allen voor z´n huis ´happy birthday´ in zo veel mogelijk verschillende talen zongen. we hebben een nachtje doorgehaald en om 4 uur ´s nachts vertrokken we naar de volgende stad: Ushuaia. De meest zuidelijke stad van de wereld.
Om hier te komen moesten we door Chili, wat een heel gedoe was want we moesten 2 de grens oversteken met 150 mensen, en ze zijn hier heel streng. zo mag je bijvoorbeeld geen fruit of ongekookte vleeswaren meebrengen. maar leg dat maar eens uit aan 150 niet-spaans-sprekende-jongeren. Er waren zelfs 4 mensen die niet eens de grens overkwamen,omdat ze een ongeldig visum hadden! Gelukkig konden die een dag later in Usuaia aankomen.

we kwamen aan in de avond en gingen gelijk avondeten, wat achteraf niet zo´n goed idee bleek te zijn: In het eten zat een bacterie en dus was een groot deel van de groep voor zo´n 4 dagen ziek. Er werd overgegeven en mensen konden niet meedoen met de excursies. Op een gegeven moment is er zelfs een dokter bijgekomen! wat een gestress. Gelukkig ben ik een nuchtere hollander met een afweersystheem van hier tot weet ik veel waar, en had ik nergens last van (;

De volgende dag hadden we in de ochtend vrije tijd en gingen we met de meiden (charlotte, charlotte, signe, juliane, urlikke (denemarken) en sofia (zwitserland), met hen sliepen we deze keer ook in een appartement) de stad verkennen. Supergezellig maar zo anders dan in het noorden! Je kunt goed zien dat ze hier welvarender zijn.
In de middag gingen we naar een natuurgebied waar ze honden trainen om van die slee´s te trekken. jammer genoeg lag er geen slee dus konden we geen tripje proberen.

De volgende dag hadden we weer de ochtend vrij en gingen we met de hele groep de stad in. In de middag gingen we naar National park waar we de mooiste natuurgebieden zagen!

De volgende morgen vroeg om 6 uur gingen we door naar Esquel. hiervoor moesten we zo´n 24-30 uur reizen, en moesten we met een boot het water over, waar we omringd werden door wilde dolfijnen! Supermooi om te zien.

Toen we de volgende dag aankwamen in esquel hadden we een vrije dag en ´s avonds maakten we een feestje in het hotel (:
we hadden maar 1 dag hier en zijn die volgende ochtend doorgegaan naar Bariloche: dé feeststad van Patagonië!. onderweg maakten we nog een stop in National Park waar we weer konden genieten van prachtige natuur waaronder een supermooie waterval. In bariloche hadden we een hotel midden in het centrum en ik sliep op een kamer met charlotte uit Zweden. Die avond gingen we gelijk uit, superleuk!

de volgende dag gingen we naar een Panorama-place. We stonden op een berg en overal waar je keek zag je prachtige natuur. Bergen, wateren, bossen en prachtige vogels. Het water was ontzettend helder en het uitzicht was in 1 woord: ADEMBENEMEND.
Nadat we foto´s hadden gemaakt gingen we door naar Cerro Catedral, het grootste ski-centrum van America, waar we met gondels een berg op gingen om een adembenemend uitzicht te hebben. Wat waren we hoog! niet normaal . We hadden lunch in een restaurant dat langzaam ronddraaide, waardoor we tijdens het eten konden genieten van het mooie uitzicht. Toen we weer in het centrum waren gingen we naar de beroemde Chocolade fabriek, want naast het uitgaan staat Bariloche ook bekend om haar heerlijke chocola. Het verhaal gaat dat na WOII veel mensen uit België en een ander Europees land die heerlijke chooclade maakt, hierheen zijn gevlucht en hier zijn begonnen chocola te maken, en daarom door deze mix van ´chocola-talenten´ hier de lekkerste chocola te vinden is. Ik weet niet of dit waar is, maar ik kan uit ervaring vertellen: de chocola is Verukkelijk! (met een hoofdletter V ja haha).

de volgende dag was alweer de laatste dag in Bariloche.
we gingen naar Outdoor Park Tom Westley, waar we de hele dag spelletjes deden en over hindernisbanen liepen en zelfs hebben paardgereden! We eindigden de dag met een groot kampvuur, waar iedereen die wilde wat mocht zeggen.

Er werden veel mooie dingen gesproken en veel traantjes weggepinkt.
Het is gek hoe snel vreemdelingen in familie kunnen veranderen. We zijn een grote familie met leden over de hele wereld. We hebben plaatsen om de slapen in ongeveer elk land en leren elke dag van elkaars culturen.
Het maakt niet uit uit welk land je komt, iedereen is gelijk en iedereen accepteert elkaar. Ik ga deze mensen ontzettend missen en ik heb vrienden gemaakt voor het leven!

Ik ben ontzettend dankbaar dat ik deze reis heb mogen maken, en het was de beste reis van m´n leven. Ik heb genoten van elk moment en ik kan niet wachten tot de volgende reis!

  • 15 December 2014 - 17:32

    Ingeborg:

    Zo jaloers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Posadas

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 April 2015

Happy birthday to... ME!

08 Maart 2015

vakantie!

02 Januari 2015

Feestdagen in Argentinië

15 December 2014

Patagonië!

23 November 2014

Ultima dia de la escuela.
Rachel

Hallo allemaal, Ik ben Rachel Flier en vanaf 14 augustus zal ik het oude vertrouwde Nederland inruilen voor een jaar in het verre zuid-Amerikaanse Argentinië. Ik doe mee aan het uitwisselingsprogramma van Rotary International, en zal dus voor een jaar in Argentinië wonen. Ik ga naar de stad Posadas, waar ik in verschillende gastgezinnen zal wonen en naar highschool zal gaan,en dus zal gaan leven als Argentijnse scholiere. Ik zal jullie via deze blog op de hoogte houden van mijn leven in Posadas. Alle gekke,bijzondere en vooral leuke momenten zal ik met jullie delen, om jullie zo een beetje te laten zien hoe mijn (nieuwe) leven hier is. Ik kan niet wachten om aan dit avontuur te beginnen, en ik ben vastberaden om alles uit dit jaar te halen! Rachel

Actief sinds 08 Aug. 2014
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 10839

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: