Happy birthday to... ME! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rachel Flier - WaarBenJij.nu Happy birthday to... ME! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rachel Flier - WaarBenJij.nu

Happy birthday to... ME!

Blijf op de hoogte en volg Rachel

01 April 2015 | Argentinië, Buenos Aires

Que los cumplas feliz, que los cumplas feliz!

Ja hoor, ook ik ben eindelijk 18! En wat is nou een betere plek om je verjaardag te vieren dan in de prachtige (en ontzettend grote) hoofdstad van Argentinië? Ja, ik kreeg het voorrecht om mijn verjaardag te vieren in BUENOS AIRES!

Afgelopen weekend ben ik met miijn hostouders, hostoma en jongste hostzusje naar Buenos Aires gegaan. We vertrokken zaterdag rond de middag en kwamen zaterdag avond rond middernacht aan. In Buenos Aires werden we verwelkomd door de oom van mijn hostvader die daar woont. Hij is kunstenaar van beroep en dat was te zien! Wat een prachtig huis had hij! Hij woont in een appartement midden in de stad. We moesten een kleine deur door en vervolgens een lange smalle gang in die ons naar verschillende deuren leidde. Voor de deur van zijn appartement stonden we stil en toen hij het opende was het enige wat we zagen een grote, steile trap naar boven. Met al onze spullen gingen we de trap op (arme oma) en kwamen we aan in zijn appartement. Het hing vol met schilderijen en kunstwerken gemaakt door hem of een van zijn vrienden. Ik keek mijn ogen uit! Het leek wel alsof ik in een museum was. Het had allemaal kleine gangetjes en het was een doolhof, maar het was eerlijk waar, een van de mooiste huizen die ik ooit gezien heb.

We gingen nog een trap naar boven en kwamen aan in zijn atelier. Het stond vol met kunstwerken, materiaal en oude spullen en overal waar je keek stond wel iets bijzonders. Ik vond er zelfs een oude handpoppen-set die wij vroeger op de basisschool hadden! Alleen waren die van ons nog bruikbaar en waren de hoofden niet op wc-ontstoppers geplakt zoals deze.
We aten wat en daarna gingen we slapen.

De volgende dag was het zover: ik was jarig!
In de ochtend heb ik geskyped met m'n vader en Inge, en daarna gingen we de stad in. De stad is ontzettend groot maar wat we hebben gezien was prachtig! We zijn naar de Nederlandse ambassade geweest waar een standbeeld van Anne Frank staat en een oranje muur met 'Reina de Holanda' (koningin van Nederland) erop.
We hebben veel gebouwen gezien en de architectuur is prachtig!

Het was zondag dus de winkels waren dicht, maar overal in de stad waren rommelmarktjes! Ze verkochten de mooiste spullen! Van boeken,kleren, eten en waterpijpen tot oude sieraden, serviesgoed en oude fotos. Ik ben zelfs verschillende Nederlandse, met delfts-blauw versierde molentjes en klompjes tegengekomen. Ik mocht voor mijn verjaardag een mooi echt leren tasje uitzoeken en van mijn hostoma heb ik een leuk portemonneetje gekregen met een Mafilda–opdruk. (een typisch Argentijns stripfiguur.) We hebben ontzettend veel gezien en zijn naar verschillende buurten geweest. Ik heb mijn ogen uitgekeken!

Die avond zijn we naar een vriend van de oom van mijn hostvader gegaan. Hij is architect en zijn huis was prachtig! Ook hiervoor moesten we een smalle deur door en een smalle gang in, maar toen we die uit waren kwamen we in een van de mooiste binnenplaatsjes die ik ooit heb gezien! Er stond een grote tafel vol met oud theeservies op ons te wachten en overal hingen kleine lampjes en spiegels en het stond vol met de mooiste planten! Ook zijn appartement was prachtig. We gingen zitten en toen hij de thee en koffie ging halen kwam hij aanzetten met een grote taart met een kaars erop! Zo lief! Iedereen zong voor me en we hebben met zijn allen genoten van de taart, muziek en gezelligheid.

Toen we weer weg gingen hebben we nog een stukje in Buenos Aires gelopen en ik heb de mooiste gebouwen gezien!

Buenos Aires is zonder twijfel de mooiste stad die ik ooit gezien heb en ik hoop nog een keer terug te komen. Een dag is veel te kort en k heb maar een klein deel gezien maar ik heb genoten van elk moment!

Ik wil graag iedereen bedanken voor de felicitaties en voor de fantastische dag.
Dit was een verjaardag om nooit te vergeten.

Tags: 8

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 April 2015

Happy birthday to... ME!

08 Maart 2015

vakantie!

02 Januari 2015

Feestdagen in Argentinië

15 December 2014

Patagonië!

23 November 2014

Ultima dia de la escuela.
Rachel

Hallo allemaal, Ik ben Rachel Flier en vanaf 14 augustus zal ik het oude vertrouwde Nederland inruilen voor een jaar in het verre zuid-Amerikaanse Argentinië. Ik doe mee aan het uitwisselingsprogramma van Rotary International, en zal dus voor een jaar in Argentinië wonen. Ik ga naar de stad Posadas, waar ik in verschillende gastgezinnen zal wonen en naar highschool zal gaan,en dus zal gaan leven als Argentijnse scholiere. Ik zal jullie via deze blog op de hoogte houden van mijn leven in Posadas. Alle gekke,bijzondere en vooral leuke momenten zal ik met jullie delen, om jullie zo een beetje te laten zien hoe mijn (nieuwe) leven hier is. Ik kan niet wachten om aan dit avontuur te beginnen, en ik ben vastberaden om alles uit dit jaar te halen! Rachel

Actief sinds 08 Aug. 2014
Verslag gelezen: 3176
Totaal aantal bezoekers 10844

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: