eerste schooldag. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rachel Flier - WaarBenJij.nu eerste schooldag. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rachel Flier - WaarBenJij.nu

eerste schooldag.

Blijf op de hoogte en volg Rachel

19 Augustus 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Om 5.30 uur gaat de wekker.
Of eigenlijk is het mijn host-moeder die heel zachtjes de deur van Belen´s kamer (en die van mij nu haha) opendoet.
Met een nog slapend hoofd wordt er tegen me gezegd dat het tijd is om op te staan.
Snel uit bed, en mn uniform aan.
Ja dat is wel iets anders, stel je voor;

hoge blauwe kniekusen
zwarte lakken ballerina´s
Een blauw/groene rok
Een grijze polo of witte blouse met stropdas
en haar in een staart.
en, geen make-up.
back to basic in Argentinië haha.
Het scheelt wel heel veel tijd ´s ochtends, dat scheelt haha.

Maar goed, na het ontbijt was het tijd om naar school te gaan.
De school is zo´n 15 minuten met de auto, en we komen aan wanneer het nog donker is. Belen en ik brengen Gabriella en Adriana naar binnen en lopen dan door naar het ´high school´ -deel.
Daar aangekomen komen er gelijk allemaal mensen op me af en mag ik weer ´selfies´ maken haha. Een paar meisjes kwamen naar me toe om te vragen of ik in ´hun´ groep wilde dansen tijdens de Estudiantina, waarvoor ze 3x per week oefenen, en waarover ik in mijn vorige blog heb verteld. Ik ben benieuwd hoe dat wordt! Ze zijn al druk bezig met het maken van costuums, en het wordt prachtig!

Iedereen is heel geïnteresseerd, en dat is fijn, ze zorgen er echt voor dat ik me op mn gemak voel. We lachen veel, ondanks het feit dat ik de taal nog niet spreek. Belen is mijn gouden engeltje met een betere engelse woordenschat dan ik, en ik ben haar daar zeer dankbaar voor! (:

Nadat we een beetje hebben gekletst met de mensen, moeten we bij onze klas staan. De vlaggen (de Argentijnse en die van de provincie) worden gehesen, en er wordt een gebed opgezecht. die mag ik nog even leren haha. Je kan merken dat ze hier erg katholiek zijn, wat ik erg interessant vind.

Na het gebed ga je naar je klaslokaal. Het bijzondere is dat je hier het hele jaar op dezelfde plek in dezelfde klas in het zelfde lokaal zit. De leraren veranderen van klas. Ik volg een pakket met allemaal vakken die ik in Nederland niet eens zou snappen, zoals scheikunde en natuurkunde enzo, dus in het Spaans is het helemaal bijzonder haha.
Ik begin steeds beter Spaans te begrijpen, omdat ik er natuurlijk de hele dag mee geconfronteerd word. Ook ben ik mijn woordenboek zeer dankbaar.

De school is klaar om 12 uur, vanaf dan kun je opgehaald worden door je ouders. Sommige lessen, zoals die van mij vandaag, gaan langer door. Dan moet je gewoon wachten tot de les voorbij is of wanneer je wordt opgehaald.
Toen we naar huis gingen,reden we eerst langs een klein supermarktje. Je hebt hier heel veel van die kiosken waar ze eten en je eerste levensbehoeften verkopen, zodat mensen niet helemaal naar de stad hoeven. Toen we thuis waren gingen we gelijk eten. Oma´s zelfgemaakte spaghetti en iets wat geloof ik een karbonade was haha.
Daarna was het tijd voor de siësta.
Die is nu nog bezig, alleen ik heb totaal geen behoefte. Ik kan nog niet echt wennen aan het slapen overdag, maar dat komt denk ik nog wel.

Ik ben heel benieuwd naar wat Argentinië me nog meer te bieden heeft.

Ciao!

  • 20 Augustus 2014 - 16:08

    Mirjam:

    Ola Rachel, wat klinkt het leuk allemaal! Ben benieuwd naar je nieuwe 'Britney' outfit, stuur je een foto van de sexy kniekousen?

  • 25 Augustus 2014 - 15:00

    Willemijn:

    Klinkt super leuk!!!:) Geniet lieffie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 April 2015

Happy birthday to... ME!

08 Maart 2015

vakantie!

02 Januari 2015

Feestdagen in Argentinië

15 December 2014

Patagonië!

23 November 2014

Ultima dia de la escuela.
Rachel

Hallo allemaal, Ik ben Rachel Flier en vanaf 14 augustus zal ik het oude vertrouwde Nederland inruilen voor een jaar in het verre zuid-Amerikaanse Argentinië. Ik doe mee aan het uitwisselingsprogramma van Rotary International, en zal dus voor een jaar in Argentinië wonen. Ik ga naar de stad Posadas, waar ik in verschillende gastgezinnen zal wonen en naar highschool zal gaan,en dus zal gaan leven als Argentijnse scholiere. Ik zal jullie via deze blog op de hoogte houden van mijn leven in Posadas. Alle gekke,bijzondere en vooral leuke momenten zal ik met jullie delen, om jullie zo een beetje te laten zien hoe mijn (nieuwe) leven hier is. Ik kan niet wachten om aan dit avontuur te beginnen, en ik ben vastberaden om alles uit dit jaar te halen! Rachel

Actief sinds 08 Aug. 2014
Verslag gelezen: 781
Totaal aantal bezoekers 10853

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: