vakantie! - Reisverslag uit Posadas, Argentinië van Rachel Flier - WaarBenJij.nu vakantie! - Reisverslag uit Posadas, Argentinië van Rachel Flier - WaarBenJij.nu

vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Rachel

08 Maart 2015 | Argentinië, Posadas

zo, al weer een hele tijd geleden dat ik iets heb geschreven, maar wat heb ik een hoop gedaan!De zomervakantie is inmiddels afgelopen, maar ik kan nog even nagenieten door het allemaal met jullie te delen.

In mijn vorige blog heb ik al verteld over Kerst en Nieuwjaar, dus ik zal het hebben over de maanden Januari, Februari en nu dan maart.

In de vakantie is Posadas een nog leukere stad dan het normaal is. Alle dagen van de week is er wel iets te doen en daar hebben we dan ook voluit gebruik van gemaakt. Hoewel we regelmatig in het zwembad te vinden waren, zijn we ook veel er op uit getrokken en hebben we de leukste dingen meegemaakt!

Het laatste weekend van januari hadden we het 2e kamp met alle 75 uitwisselingsstudenten in ons district. We zijn naar de Iguazu watervallen gegaan,en het was de eerste keer dat ik daar was. Wat was dat prachtig! Ik heb geloof ik nog nooit zo'n mooi natuurgebied gezien. Zo veel watervallen bij elkaar ,adembenemend! De locatie waar we sliepen was ook prachtig . We sliepen in kleine hutjes en er waren 2 zwembaden. Het was zo leuk om iedereen weer te zien, het is een soort van 'thuiskomen'. Even geen spaans meer maar lekker gek doen met alle mensen die precies hetzelfde meemaken als jij. Ik heb genoten en dit was weer een weekend om nooit te vergeten!

Op 5 januari kwam Charlotte uit Zweden bij mij in huis wonen. Dit was omdat er iets niet goed was met de data wanneer we van gastgezin zouden wisselen, zij moest al eerder weg en voor mij was er nog geen plaats in mijn nieuwe gezin. Maargoed, dit was helemaal niet erg! van deze +/- 2 weken hebben we 10 dagen samengewoond,omdat mijn (onze) gastmoeder in Brazilië was. Denk aan: een grote sleepover inclusief samen koken, schoonmaken op hakken, late–night roddelgesprekken en gezelligheid ten top! Wat was dat leuk en wat was het jammer toen het afgelopen was!
Op 18 Januari ben ik van gastgezin gewisseld. Dit is mijn 2e en laatste gastgezin en het zijn ontzettend lieve mensen. Hoewel het een totaal andere familie is dan mijn eerste familie, voel ik me er helemaal thuis en ben ik blij dat ik ook in deze familie mag wonen.
Het gezin bestaat uit 2 ouders en 4 dochters,waarvan er een op uitwisseling in Canada is.
Ze zijn ontzettend lief en familie speelt een hele belangrijke rol. We kijken vaak samen een film en bijna alle zondagen komt het gezin van de zus van mijn hostmoeder naar ons huis en zijn we de hele dag in het zwembad.

15 februari ben ik met ze op vakantie naar Brazilië geweest! Weer een nieuwe stempel voor in m'n paspoort, die nu toch wel aardig vol begint te worden. We zijn naar de stad Capaõ de Canoa gegaan en hebben daar een appartement gehuurd. We hebben carnaval gezien in Brazilië en de sfeer was geweldig! En natuurlijk elke dag naar het strand en het lekkerste eten gegeten! We waren met ons gezin en de zus van mijn hostmoeder en haar man.
Dit was een vakantie die ik nooit zal vergeten.

Na 5 dagen ben ik alleen met de bus vanuit Brazilië terug gegaan naar Posadas. Om 7 uur 's ochtends kwam ik daar aan en die middag om 15.00 uur ongeveer stond ik op het vliegveld van Posadas, om mijn vader en zus Inge op te halen! Het was zo gek om ze na 6 maanden weer te zien! Maar het was wel echt ontzettend leuk om ze eindelijk 'mijn' argentijnse leven te laten zien. We zijn eerst een paar dagen in Posadas gebleven, en daarna zijn we naar Iguazu gereisd. Hier hebben we de adembenemende 'Cataratas de Iguazu' gezien en hebben we de avonden heerlijk op terrasjes met live–muziek doorgebracht. We zijn daar een paar dagen gebleven en daarna zijn we doorgegaan naar El Dorado, waar we een paar nachten op een ranch midden in het bos zijn gebleven. Hier hebben we een tocht gemaakt op paarden en verder genoten van de prachtige natuur om ons heen.
Hierna zijn we terug gegaan naar Posadas.
Ze hebben een deel van mijn vrienden en andere uitwisselingsstudenten ontmoet, echte argentijnse Asado (BBQ) gegeten, en uitstapjes gemaakt naar Paraguay en Santa Ana, waar we vanaf een heel hoog kruis over de hele omgeving hebben kunnen kijken.
En de laatste nacht is afgesloten met een nacht stappen op argentijnse manier met Inge en Charlotte uit Zweden.

Het was een superleuke vakantie en ontzettend leuk om mijn familie weer te zien!
Ik kan nog urenlang doorgaan over alles wat ik heb gedaan in mijn vakantie,maar ik denk dat ik hier nu wel de hoogtepunten heb beschreven.
Ik ben benieuwd hoe het nieuwe schooljaar wordt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Posadas

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 April 2015

Happy birthday to... ME!

08 Maart 2015

vakantie!

02 Januari 2015

Feestdagen in Argentinië

15 December 2014

Patagonië!

23 November 2014

Ultima dia de la escuela.
Rachel

Hallo allemaal, Ik ben Rachel Flier en vanaf 14 augustus zal ik het oude vertrouwde Nederland inruilen voor een jaar in het verre zuid-Amerikaanse Argentinië. Ik doe mee aan het uitwisselingsprogramma van Rotary International, en zal dus voor een jaar in Argentinië wonen. Ik ga naar de stad Posadas, waar ik in verschillende gastgezinnen zal wonen en naar highschool zal gaan,en dus zal gaan leven als Argentijnse scholiere. Ik zal jullie via deze blog op de hoogte houden van mijn leven in Posadas. Alle gekke,bijzondere en vooral leuke momenten zal ik met jullie delen, om jullie zo een beetje te laten zien hoe mijn (nieuwe) leven hier is. Ik kan niet wachten om aan dit avontuur te beginnen, en ik ben vastberaden om alles uit dit jaar te halen! Rachel

Actief sinds 08 Aug. 2014
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 10850

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: