Feestdagen in Argentinië - Reisverslag uit Posadas, Argentinië van Rachel Flier - WaarBenJij.nu Feestdagen in Argentinië - Reisverslag uit Posadas, Argentinië van Rachel Flier - WaarBenJij.nu

Feestdagen in Argentinië

Blijf op de hoogte en volg Rachel

02 Januari 2015 | Argentinië, Posadas

Feliz navidad!

Mijn kerst in Argentinië was eeh, heet!
Terwijl ik berichten kreeg uit Nederland met de mededeling dat het zo koud was, lag ik lekker te zonnebaden en moest ik om de zoveel tijd even afkoelen in het zwembad. Oh wat had ik het zwaar!

Ik moet toegeven dat het gek was, kerst vieren in de zomer. Buiten zijn en de hele dag in je bikini lopen hoort toch niet echt bij het ´kerstgevoel´.
We hebben kerst gevierd bij familie in Montecarlo, zo´n 3 uur van Posadas vandaan. Het was heel gezellig en de familie is heel lief.
We kwamen aan op 23 december, en zijn gebleven tot de 28e.
Om onze Flieren-traditie (op kerstavond lange vingers eten en chocolademelk drinken, met een kerstflim erbij(: ) erin te houden had ik langevingers meegenomen. ze vonden het heerlijk alleen werd de chocolademelk vervangen voor bier, want het was te warm voor chocolademelk haha!

Op kerstavond hebben we ons allemaal mooigemaakt en hebben we gezellig geborreld aan het zwembad. Op een gegeven moment zijn we naar binnen gegaan, want Papá Noel was langsgekomen: onder de kerstboom was het bezaaid met kadootjes! Mijn jongste hostzusje gelooft nog dus dat was helemaal leuk om te zien. Voor iedereen waren er kadootjes, zelfs voor mij! Ik heb hele mooie oorbellen gekregen en een prachtige bikini gekregen.
De avond was heel gezellig en we hebben genoten.

De volgende dag hebben we eigenlijk niks gedaan. We hadden een asado voor lunch, met heerlijk vlees, maar verder was dat het. Dat is het jammere aan Argentinië, de ´kerstsfeer´ hangt er niet echt. Geen kerstmuziek of kerstkaarten ofzo. En op 26 december vieren ze niks, dat is gewoon een normale dag. Maargoed., het was verder hartstikke leuk, dus mij hoor je niet klagen!

De familie waar we waren was ook echt heel leuk,en ik heb nog een t-shirt gekregen van de vader. Het is een t-shirt die ze droegen bij een van de marathons die hij heeft georganiseerd. Ook heeft hij mij geleerd een typish Paraguayaans gerecht te maken ´Revido´ , zo lekker! Dat ga ik zeker in Nederland maken!

De laatste dag dat we daar waren zijn we naar het grootste natuur-labyrinth van Zuid-Amerika gegaan. Samen met m´n 2 hostzusjes en een neefje zijn we de uitdaging aangegaan, en na een lange tijd (waarvan ik een deel m´n kleinste hostzusje heb moeten dragen omdat ze zo moe was haha) is het gelukt en hebben we de uitgang gevonden!

Toen we terug naar huis reden zijn we gestopt in een dorpje dat helemaal versierd was met kerstversiering. Maar geen gewone kerstversiering, alles was gemaakt uit plastic flessen! En ze hadden de mooiste dingen! Van levensgrote engeltjes tot enorme kerstbomen en zelfs een complete slee met rendieren! En zo ongeveer alle bedrijven in de stad hadden een kleine kerstboom met dingen erin die hun bedrijf representeren: zo had de lokale tandarts tanden in zijn kerstboom, de ijssalon ijsjes en de makelaar kleine huisjes. Deze bomen vulden een hele straat, het was prachtig!

Ook was er een grote sprookjes-achtige boom waar allemaal stukjes hout aan hingen waar je een wens op mocht schrijven voor het nieuwe jaar. ´Árbol de los Deseos´ heette het,en ik heb er ook een wens in gehangen. Nu maar hopen dat het uit gaat komen!

En dan ´año nuevo´!

Zo gek om van vrienden en familie in Nederland al ´gelukkig nieuwjaar!´ berichtjes te krijgen terwijl jij nog aan het avondeten bent. Maargoed, 4 uur na jullie had ik dan ook eindelijk mijn ´aftel-moment´.
Ik heb oudjaarsavond doorgebracht bij een vriendin thuis. We waren samen met haar ouders en broer en zus, en haar moeder had de heerlijkste hapjes gemaakt! het was supergezellig!
En daarna zijn we samen met 5 andere vrienden naar een supergroot feest gegaan in de stad. Het regende ontzettend,maar onze stemming kon niet meer stuk! we hebben de hele nacht gefeest en het was echt genieten!

Hoewel ik de oliebollen en het vuurwerk moest missen,was dit zeker een oud en nieuw om nooit te vergeten!

Ik wens jullie allemaal de beste wensen,en ik hoop dat 2015 voor een ieder een jaar mag worden vol geluk, gezondheid en liefde!


----------------------------------------------------------------------------

Feliz Navidad!

My Christmas in Argentina was eeh, hot! While I got messages from the Netherlands telling me that it was so cold over there, I was taking sun and I had to cool off in the pool every once in a while. Oh what do I have a hard life!

I have to admit, it´s strange to celebrate Christmas in the summer. Being outside and walking around in my bikini all day doesn´t really fit the ´Christmass-spirit´.

We celebrated Christmas at family in Montecarlo, about three hours from Posadas. It was really nice and the family was really sweet.
We arrived at the 23th of December, and stayed till the 28th.

To keep our Flieren-tradicion (eating ´lange-vingers´ and drinking hot chocolate, while watching a Christmas-movie (: ) up, i brought ´lange-vingers´. They thought it was delicious, only the hot chocolate was swaped by beer, because it was to hot to drink hot chocolate haha!

At Christmas Eve we all dressed up and we ate a the poolside. At one moment we went inside, because Papá Noel came by: underneed the Christmas tree it was full of presents! My little host-sister still believes in Papá Noel, so that was really sweet to see. There were presents for everyone, even for me! I got beautiful earrings and a gorgeous bikini.
The night was really cosy and we enjoyed.

The next day we didn´t do a lot actually. We had an delicious asado for lunch with meat do die for, but the rest of the day was chill.
That´s one sad part of Argentina: there is less Christmass-spirit. No Christmasmusic or -kards and stuff. And the 26th of December is a normal day, they don´t celebrate it. But I really liked my Christmas, so you´ll not hear me complaining!

The family we visited was really nice, and the father even gave me a t-shirt. It´s a shirt they wore at one of the marathons he organised. He also taught me how to make a typical Paraguayan recipe: ´Reviro´, really delicious! I´m definitaly going to make that when i´m back in the Netherlands!

The last day we were in Montecarlo we went to the biggest nature-labyrinth in South-America. Together with my 2 hostsister and their cousin we took the challenge, and after a long time (in where I had to carry my little hostsister for a while because she was so tired haha) we succeeded and we found the exit!

When we drove home we stopped in a little village that was totally decorated by chirstmas decoration. But it wasn´t normal decoration, it was all made out of plastic bottles! And they made the most beatiful things! From big angels till huge Christmas trees and even a complete sleigh with reindeers in front of it! and almost all companies in the village had their own little christmas-tree, decorated by things that representated their company: the local dentist had teeth hanging in his christmas-tree, the ice shop had ice creams and the real estate agent´s tree was decorated with little houses. The trees filled a whole rode and it was beautiful!

There was also a big, fairytale-ish tree in where there hang a lot of little pieces of wood, and you could write a wish for the new year. ´Árbol de los Deseos´ was it called, and I also hang my wish in it. Now I just have to hope it will come true!

And then, ´año nuevo´!

It´s so weird to get messages from friends and family in the Netherlands in where they wished me ´happy new year´, while I was still eating dinner. But well, 4 hours after you guys I could also finally celebrate.
I spent New Years Eve at a friends´house. We were together with her parents and her brother and sister, and her mother made the most delicious snacks! It was really nice!
After that we went to a really big party with 5 other friends. It rained really hard, but our night couldn´t get any better, it was amazing! We partied all night and I enjoyed every part of it!

Eventhough I had to miss the ´oliebollen´ (dutch New Years-snacks) and the big amount of fireworks, this New Years was one to never forget!

I wish you all the best for the next year, and I hope that 2015 will be a year filled with happyness, health and love for each and every one of you!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Posadas

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 April 2015

Happy birthday to... ME!

08 Maart 2015

vakantie!

02 Januari 2015

Feestdagen in Argentinië

15 December 2014

Patagonië!

23 November 2014

Ultima dia de la escuela.
Rachel

Hallo allemaal, Ik ben Rachel Flier en vanaf 14 augustus zal ik het oude vertrouwde Nederland inruilen voor een jaar in het verre zuid-Amerikaanse Argentinië. Ik doe mee aan het uitwisselingsprogramma van Rotary International, en zal dus voor een jaar in Argentinië wonen. Ik ga naar de stad Posadas, waar ik in verschillende gastgezinnen zal wonen en naar highschool zal gaan,en dus zal gaan leven als Argentijnse scholiere. Ik zal jullie via deze blog op de hoogte houden van mijn leven in Posadas. Alle gekke,bijzondere en vooral leuke momenten zal ik met jullie delen, om jullie zo een beetje te laten zien hoe mijn (nieuwe) leven hier is. Ik kan niet wachten om aan dit avontuur te beginnen, en ik ben vastberaden om alles uit dit jaar te halen! Rachel

Actief sinds 08 Aug. 2014
Verslag gelezen: 656
Totaal aantal bezoekers 10849

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: